Return to Website

Prikbord Nationale Doedeldag - Forum Dutch Bagpipe Day

Plaats hier tips voor concerten, evenementen, instrumenten te koop of gezocht, samenspelen of wat dan ook op doedelzakgebied. Enter here your suggestions for concerts, events, instruments for sale or wanted, practicing or performing together, or whatever you want to share about bagpipes.

Prikbord Nationale Doedeldag - Forum Dutch Bagpipe Day
Start a New Topic 
Author
Comment
Oude filmopnames volksmuziek

Was je in de jaren 1965 tot 1995 actief in de Folkrevival in Nederland? Als muzikant, organisator of toeschouwer? Ik ben bezig met het voorbereiden van een documentaire over dat onderwerp. Misschien heb jij (of misschien zelfs je ouders) nog wel ergens zelfgemaakte smalfilm of videoopnamen liggen van repetities/optredens van folkgroepen, concerten of festivals.
Het zou leuk zijn om naast materiaal uit de officiële archieven ook ander uniek spul op te nemen. Vooral beelden van Nederlandse groepen als Crackerhash, Tail Toddle, Wargaren, Dommelvolk, Folkcorn, Irolt etc. zijn welkom. Maar ook door recenter materiaal laat ik me graag verrassen!
Gebruik in overleg. Mail me als je iets hebt of anderen kent die iets op zolder hebben liggen.

Rob Smaling
E-mail: rob.smaling@hccnet.nl